chafewax دانلود مشاهده دانلود فیلم تریبون آزاد مردمی

chafewax: دانلود مشاهده دانلود فیلم تریبون آزاد مردمی انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 96 بامردم

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی سایه روشن دو ابلاغیه بورسی

روز گذشته، شرکت بورس و اوراق بهادار بعد از گذشت ۱۰ سال اقدام به اصلاح نحوه توقف و بازگشایی نمادها کرد و ۶ دستورالعمل تازه را جهت تقویت نقدشوندگی بورس پایتخت ک

سایه روشن دو ابلاغیه بورسی

سایه روشن دو ابلاغیه بورسی

عبارات مهم : بازار

روز گذشته، شرکت بورس و اوراق بهادار بعد از گذشت ۱۰ سال اقدام به اصلاح نحوه توقف و بازگشایی نمادها کرد و ۶ دستورالعمل تازه را جهت تقویت نقدشوندگی بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران ابلاغ کرد. همزمان، اساسنامه صندوق های سرمایه گذاری در بازار سرمایه اصلاح و ابلاغ شد. امری که به طور خاص بر صندوق های درآمد ثابت به عنوان سایه بورسی بانک ها اثرگذار خواهد بود. این دو ابلاغیه گرچه در ظاهر خود آثار مطلوب زیادی به همراه دارند، ولی در اجرا با موانعی مواجه هستند که می تواند پیامدهای منفی به دنبال داشته باشد.

سایه روشن دو ابلاغیه بورسی

موضوع بازبینی در قوانین بورسی به منظور تسهیل در روند معاملات و برطرف ابهامات در سال های اخیر بارها از سوی شرکت بورس و اوراق بهادار مطرح شد. هر چند در این راستا شرکت بورس کارها و برنامه های زیادی را پیگیری کرده است ولی هنوز خبر خاصی از اجرای آنها به گوش نمی رسد.با این حال دیروز شاهد ابلاغ دو دستورالعمل مهم بودیم. اصلاح دستورالعمل نحوه توقف و بازگشایی نمادها و اصلاحاتی در اساسنامه و امیدنامه صندوق های سرمایه گذاری در بازار سرمایه دو ابلاغیه مهمی بودند که روز گذشته منتشر شدند و در صدر توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفتند. شرکت بورس بعد از گذشت ۱۰ سال اقدام به اصلاح دستورالعمل توقف و بازگشایی نمادها کرد و ۶ دستورالعمل تازه را در این راستا ابلاغ کرد.

«دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده است نزد شرکت بورس و اوراق بهادار»، «دستور العمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران»، «دستور العمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران»، «دستور العمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران»، «دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران» و «دستور العمل اجرایی نحوه انجام معاملات سهام و حق تقدم خرید سهام در بازار شرکت های کوچک و میانگین فرابورس ایران» زیرمجموعه این دستور العمل هستند. طبق این دستورالعمل، نمادها طی ۶۰ تا ۹۰ دقیقه بازگشایی خواهند شد. بر این اساس در شرایطی که اطلاعات به وسیله ناشران اوراق بهادار ارائه شود، نمادی بیش از ۹۰ دقیقه متوقف نخواهد ماند. بر این اساس حداکثر وقت آینده نگری شده است جهت توقف نمادها ۳۰ روز خواهد بود. با این حال نمادهایی که پیش از ابلاغ این دستورالعمل متوقف شده است باشند، مشمول اصلاحات انجام شده است نیستند، ضمن اینکه دستورالعمل مزبور حداکثر تا یک ماه و نیم دیگر اجرایی خواهد شد.

روز گذشته، شرکت بورس و اوراق بهادار بعد از گذشت ۱۰ سال اقدام به اصلاح نحوه توقف و بازگشایی نمادها کرد و ۶ دستورالعمل تازه را جهت تقویت نقدشوندگی بورس پایتخت ک

البته گفته می شود بعضی موارد طی دو هفته آتی عملیاتی خواهد شد. از سوی دیگر روز گذشته ابلاغیه جدیدی درخصوص اصلاحات اساسنامه و فعالیت صندوق های سرمایه گذاری اعلام شد. شرکت بورس که بعد از کم شدن قیمت سود بانکی تغییراتی را در صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت مدنظر داشت، روز گذشته اقدام به ابلاغ اصلاحاتی در اساسنامه و امیدنامه صندوق ها کرد. بر این اساس شروطی تازه جهت فعالیت این نهادها و حد نصاب مجاز سرمایه گذاری جهت آنها تعیین شد.

دو وجه مثبت و منفی ابلاغیه ها

دو مساله ای که همواره در بازار سرمایه با آن مواجه هستیم، بحث نقدشوندگی و شفافیت بوده و ایجاد تعادل بین نقدشوندگی و شفافیت همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هست، به طوری که سرمایه گذاران نیز در گزینش های خود جهت سرمایه گذاری همواره این دو مساله را مد نظر قرار می دهند.معامله گران استراتژی های معاملاتی خود را با توجه به درجه نقدشوندگی و شفافیت سهام شرکت ها گزینش می کنند.

سایه روشن دو ابلاغیه بورسی

به عبارت دقیق تر چنانچه سرمایه گذار بداند که در بازارمالی سودهای بالایی وجود دارد وهر زمانی که نیاز به نقدینگی داشته باشد، می تواند این سهم را به پول تبدیل کند و دریافت وجه داشته باشد، با اطمینان بیشتری وارد معاملات می شود. یقینا این عنوان با دستورالعمل روز گذشته، دچار عوض کردن و تحولات زیادی خواهد شد. این دستورالعمل مهم و تاثیرگذار، نه تنها انگیزه بیشتری جهت معاملات در بورس را به دنبال خواهد داشت، بلکه بحث خواب پول سهامداران را منتفی می کند. در نهایت نیز زیاد کردن نقدشوندگی بازار سرمایه را به دنبال خواهد داشت. زیاد کردن اعتماد به سرمایه گذاری در بازار سهام، زیاد کردن تعهدات ناشر و همچنین توسعه نگاه تحلیلی در بازار سرمایه از دیگر مزایای این دستورالعمل تازه خواهد بود.

در این میان همچنان ایراداتی به این دستورالعمل ها وارد هست؛ بنا بر اعتقاد بسیاری از فعالان بازار سرمایه، مسیر اجرای این دستورالعمل با موانع و چالش های زیادی همراه هست. در حال حاضر همچنان ابهامات اطراف صنایع پالایشی و بانکی ها ادامه دارد که شرکت بورس چاره ای جهت حل آنها به کار نگرفته هست. مجموعه این موانع ممکن است به ناکامی شرکت بورس در تحقق این گام مثبت منجر شود. در این صورت نه تنها سلب اعتماد سهامداران از بازار سرمایه را به همراه دارد، بلکه موجی از بی اعتمادی را در بازار سرمایه به دنبال خواهد داشت.

روز گذشته، شرکت بورس و اوراق بهادار بعد از گذشت ۱۰ سال اقدام به اصلاح نحوه توقف و بازگشایی نمادها کرد و ۶ دستورالعمل تازه را جهت تقویت نقدشوندگی بورس پایتخت ک

فرصتی طلایی جهت بازار سرمایه

در گزارش های پیشین «دنیای اقتصاد» نیز به دفعات به نقد بانکداری سایه از طریق صندوق های فعال در بازار سرمایه پرداختیم، حالا مصوبه دیروز می تواند بسیاری از معضلات اطراف این عنوان را حل کند. به دنبال اجرای بخشنامه تازه بانک مرکزی در اوایل شهریور ماه، موسسات مالی مکلف به کم شدن قیمت سود سپرده ها شدند.

این امر موجب شد تا از همان تاریخ موجی از نقدینگی تازه به صندوق های سرمایه گذاری بادرآمد ثابت فعال در بورس، وارد شود. این صندوق ها که به سایه بانک ها تشبیه شدند، در عمل مانعی جهت کم کردن واقعی قیمت سود بانک ها بودند. حال در این راستا شرکت بورس که بعد از کم شدن قیمت سود بانکی، تغییراتی را در صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت مدنظر داشت، روز گذشته اقدام به ابلاغ اصلاحاتی در اساسنامه و امیدنامه صندوق ها کرد.

سایه روشن دو ابلاغیه بورسی

هر چند این ابلاغیه هنوز اجرایی نشده، ولی به نظر می رسد با اجرای آن، تاثیر سایه بانک ها (صندوق ها) بر بورس کمرنگ تر شود. بر اساس مصوبه جدید، صندوق های بادرآمد ثابت مجازند حداکثر ۵۰ درصد سپرده بانکی و گواهی سپرده داشته باشند. این در حالی است که در شرایط کنونی حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد پرتفوی صندوق های درآمد ثابت را سپرده ها تشکیل می دهند. با اجرایی شدن مصوبه اخیر بخش قابل توجهی از این سپرده ها باید تبدیل به سهام یا اوراق شود. در دستورالعمل جدید، دیگر نه تنها امکان تضمین قیمت سود بلکه آینده نگری قیمت سود نیز جهت صندوق ها وجود نخواهد داشت. با توجه به اینکه ارزش کل دارایی های صندوق های با درآمد ثابت حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است باید انتظار داشت در صورت اجرایی شدن مصوبه فوق حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان از سپرده خارج شده است و به سهام یا اوراق بدهی تبدیل شود. این عنوان می تواند به عنوان فرصتی طلایی جهت بازار سرمایه قلمداد شود.

سه معضل پیش رو

در این میان تجربه های گذشته نشان از عدم اجرای مصوبات مربوطه و بی توجهی صندوق ها به تعیین کف و سقف در چیدمان پرتفوی دارد؛ به طوری که در گذشته نیز هر چند سقف و کفی جهت تشکیل پرتفوی آنها اعلام شد، ولی مجددا به روند قبلی و سرمایه گذاری های دلخواه خود می پردازند. به طوری که اکنون صندوق ها حدودا ۸۰ درصد از منابع خود را به صورت سپرده بانکی سرمایه گذاری کرده اند. این در حالی است که شرکت بورس و اوراق بهادار پیش تر با تعیین حدنصاب ۶۰ درصدی جهت سپرده بانکی صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت در سوم بهمن سال ۱۳۹۵ تلاشی ناکام در این راستا کرده بودند.

حال با این پیشینه اجرای مصوبه اخیر در هاله ای از ابهام قرار دارد. از سوی دیگر در صورت اجرای این مصوبه، دو معضل دیگر را باید در این نهادهای مالی رصد کرد؛ صندوق های مزبور با توجه به ماهیت سرمایه گذاری در سپرده های بانکی، از ریسک پایینی برخوردارند. با اجرای سقف ۵۰ درصدی جهت سپرده، این صندوق ها مجبور می شوند مابقی سرمایه خود را به بازار سرمایه (سهام یا اوراق بدهی) وارد کنند که ریسک بالاتری نسبت به سپرده ها دارد. در این حالت نه تنها ریسک بالاتری این نهادها را ترساندن خواهد کرد بلکه سرمایه گذاران اقدام به ابطال واحدهای سرمایه گذاری خواهند کرد. این امر تبعات منفی زیادی نه تنها جهت دارندگان واحدها بلکه جهت خود صندوق ها خواهد داشت. به طوری که بسیاری از فعالان بازار سرمایه، این اقدام را ریسک آینده بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران ارزیابی می کنند.

موضوع دیگر در الزام سقف سرمایه گذاری در سهام جهت این صندوق ها هست. صندوق های بادرآمد ثابت همان گونه که از نامشان پیداست، بخش قابل توجهی از پرتفوی خود را به سرمایه گذاری در سپرده های بانکی و اوراق تخصیص داده شده است می دهند. حال با توجه به دستورالعمل تازه ۵ درصد دیگر از پرتفوی آنها متعلق به خرید سهم خواهد بود. این عنوان در صورت اجرا یعنی ورود حدود ۷ هزار میلیارد تومان نقدینگی تازه به بورس! این رقم با توجه به گردش پایین بورس، قابل توجه خواهد بود.

در این میان باید توجه داشت که ممکن است با ورود موجی از پول های تازه به سهام بعضی شرکت ها، در نهایت رشدی غیرواقعی و حباب گونه آنها را شاهد باشیم. تجربه ای که در سنوات قبل نیز با ورود بعضی صندوق های در خرید سهام شرکت ها، داشتیم. در واقع جهت جلوگیری از این امر باید مکانیزمی خاص جهت آنها طراحی شود تا این نهادها با ضوابط و مقررات خاصی اقدام به سرمایه گذاری در سهام شرکت های فعال در بازار داشته باشند.

شرح زیاد از دستورالعمل توقف و بازگشایی ها

رئیس شرکت بورس و اوراق بهادار در گفت وگو با «سنا» به ارائه شرح اصلاح دستورالعمل توقف و بازگشایی نمادها پرداخت و گفت: از این بعد اصل بر این است که نماد طی ۶۰ تا ۹۰ دقیقه بازگشایی شود، بر این اساس، در شرایطی که اطلاعات از سوی ناشران اوراق بهادار ارائه شود نمادی بیش از ۹۰ دقیقه متوقف نخواهد ماند. وی با ذکر این توصیه که حداکثر وقت آینده نگری شده است جهت توقف نماد ها ۲۰ روز هست، ادامه داد: در صورتی که شرکتی اطلاعات مورد نیاز را ارائه نکند نماد آن ابتدا ۱۰ روز متوقف می شود و اگر ناشر همچنان اطلاعات را افشا نکند ۱۰ روز دیگر به این مدت اضافه می شود.

محمدی ادامه داد: در این دستورالعمل، به حالتی که نماد بیش از ۵ روز متوقف باشد تعلیق و نمادی که زیر ۵ روز متوقف باشد، توقف گفته می شود. سخنگوی شرکت بورس افزود: در دستور العمل ها به نحوه توقف و بازگشایی نمادها به صورت جامع اشاره شده است و بر اساس آن مشخص می شود که تحت چه شرایطی نماد ۹۰ دقیقه و تحت چه شرایطی بین ۱۰ تا ۳۰ روز متوقف می شود. محمدی تاکید کرد: در صورتی که ناشران طی ۱۰ روز ابتدایی اطلاعات را افشا نکنند عنوان اعلام عمومی می شود و درخواست مجدد از سوی شرکت بورس نیز به عموم اعلام خواهد شد. بعد از ۲۰ روز توقف نماد یا ناشر درخواست مهلت می کند که طی این مدت نیز نماد بسته خواهد بود یا درخواست مهلت از طرف ناشر ارائه نمی شود که در این صورت نماد بازگشایی خواهد شد.

رئیس شرکت بورس ادامه داد: بعد از ۲۰ روز مدت تعیین شده است نماد بازگشایی خواهد شد و اگر ناشری اطلاعات را افشا نکرده باشد از سوی شرکت بورس به فعالان بازار سرمایه اعلام می شود تا در معاملات خود این عنوان را در نظر بگیرند. عاملان نیز باید تعهدی را مبنی بر اطلاع از عدم افشای اطلاعات از سوی ناشر و آگاهی از ابهام در اطلاعات، از معامله کنندگان سهام مربوط به نماد معاملاتی مربوطه دریافت کنند. وی افزود: مطابق اصلاحات صورت گرفته در دستورالعمل ها مگر در مواردی که پرسشها قضایی وجود داشته باشد، نماد بیش از ۳۰ روز بسته نخواهد بود و اختیار داد و ستد در وقت ابهام صورت های مالی به فعالان بازار سرمایه داده شده است است.

کم کردن کارمزدها

محمدی در ادامه اظهاراتش کم کردن کارمزدها را یکی دیگر از کارها تازه شرکت بورس دانست و گفت: یکی از کارها شرکت بورس جهت جذابیت زیاد معاملات الگوریتمی و معاملات پربسامد و همچنین زیاد کردن حجم داد و ستد، کم کردن کارمزدها بود. پیرو آن بورس ها نیز همین رویکرد را اتخاذ کردند که کم کردن کارمزد معاملات بورس ها و عاملان بنا به پیشنهاد خود آنها درهیات مدیره شرکت بورس به تصویب رسید.

اخبار اقتصادی – دنیای اقتصاد

واژه های کلیدی: بازار | صندوق | سود سپرده | سرمایه گذار | سرمایه گذاری | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه