مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: بزرگترین مسئله مناسب سازی معابر شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود شیب های تند در بعض
سهیلا صادق زاده مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهریگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که در زمینه مناسب سازی معابر شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با آن مواجه هستیم، وجود شیب های تند در بعضی مناطق پایتخت از جمله محله سعادت آباد است که به این علت در بسیاری از مناطق نمی توان از رمپ استفاده کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: همچنین به علت کم بودن عرض خیابان و کوچه ها امکان مناسب سازی معابر در همه کوچه ها وجود ندارد، بر همین اساس لزومی ندارد تا در همه نقاط پایتخت مناسب سازی صورت گیرد و زیاد تلاش می شود که در فضاهای عمومی و پر تردد مانند میدان راه آهن این کارها انجام شود.
عبارات مهم : ایران
صادق زاده با بیان اینکه پل های هوایی مجهز به آسانسور جهت استفاده معلولان بسیار مناسب هست، افزود: اگر محل اتصال تقاطع های پر تردد شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با پیاده روها مناسب سازی شوند، امکان استفاده از آن جهت معلولان بسیار راحت خواهد بود.
مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به اینکه در بحث مناسب سازی ساختمان های عمومی طی بازدیدهایی این اماکن شناسایی شده است اند، بیان کرد: براساس اصول شهرسازی باید استفاده از ساختمان های عمومی جهت معلولان جسمی و حرکتی قابل امکان پذیر باشد، از این رو هر مکانی را که شهرداری مناطق قصد مناسب سازی آن را داشته باشند به معاونت شهرسازی منعکس کرده تا بعد از اعزام نیروها بر روند اصلاح و مناسب سازی آن ها نظارت شود.
وی در آخر گفت: آماده سازی چک لیست های نظارتی از دیگر کارها مهم در این زمینه جهت مهندسان ناظر بوده که بر اساس این چک لیست ها کارها مورد نیاز در حوزه مناسب سازی انجام می شود.
انتهای پیام/
واژه های کلیدی: ایران | استفاده | ساختمان | شهرسازی | مناسب سازی معابر | شیب های تند | چک لیست نظارتی | تقاطع های پرتردد
دانلود فایل ها
نمایش لینک های دانلود غیر مستقیم
زمان انتظار: 75 ثانیه .
توجه: ممکن است تمام لینک های دانلود به دستور مقام قضایی حذف شده باشد...